søndag 2. januar 2011

KJOLE og TUNIKA á la Masai

Ble en endring i Nyttårsoutfittet mitt, som jeg bare MÅ vise her....

Fikk en lang velourjakke fra Noa Noa av mora mi til jul - og den passet jo bare heilt perfekt til Nyttårskjola!
Jeg er super, super glad for den jakke... den skal få stor bruksverdi!
Elsker jo de duse, rosabrune toner - så den passer til mye av det som henger
i garderoben min :-)

Følte meg veldi fiiin Nytårsaften....:-)
Hadde også spandert ett par nye øredobber på meg - fra CECILIE MELLI....

Mormora mi hadde sånne da jeg var barn - har faktisk arvet dei. Men de er med clips, og det klyper i flippene syns jeg....
Men da jeg var barn, ku jeg ikke se nok på de fine farger, som ble reflektert fra stenene...
Så da jeg fannt disse i Stavanger, bare MÅTTE jeg ha dei... :-)


I romjulen dette året fikk jeg masser av tid til å sy til meg sjøl - også utover Nyttårskjola.
Jeg samler jo på brosjyrer fra de klesmerker, som jeg liker - og jeg har lenge vært på jakt etter ett mønster som likner på denne tunika-kjole fra MASAI....
(kan jo godt selv konstruere ett mønster, men av og til blir jeg lat, hva det angår...:-)




Og i det seneste nr av SYmagasinet, som kom rett før julaften, var det faktisk ett design som liknet!
Har kjolen på idag, og gidder ikke ta den av for å fotografere, så her kommer ett sjølportræt :-)


Liker veldig den store skorsteinskrage, og jeg har her brukt babyfløyel i ett søtt mønster.... med en mørklilla blonde og ekstra kant forneden av kjola.


Rakk også å sy en litt kortere model, som tunika, med litt ballong forneden - i en lekker bomullskvalitet, grå med svart blomstermønster.....




Nå venter en brudekjole på å bli klippet i!
Harde vilkår, men sånn er det når den skal lages om til dåpskjole.... skal bare ha svar fra kunden, hvilket av mine designs hun velger :-)
-
Dette er starten på ett heilt nytt år, med nye muligheter og nye krefter (kanskje?)..
Merker optimismen og vårstemningen har vært heilt på topp i dette året, så det begynner jo veldi bra.... :-)
Tror mildværet spiller inn - kanskje jeg går i hi igjen, hvis vi får masser av snø!


-

Masser av klemmer til dokke allesammen

fra

7 kommentarer:

Prinsesse Elin sa...

Hei Helle
Kjole, jakke og øredobber er helt nydelige. Slike tror jeg min svigermor også har...må sjekke ut:))

Her har jeg minst 1000 gode ideer som skal prøves ut bare jeg får tid og minst 1000 dumme ideer som ikke bør prøves ut. he he

Jeg merker at jeg har hatt for mye fri og for lange fridager!

Nå må vi snart begynne å planlegge løe prosjektet Vi må jo noe å se frem til eller hur...?

Nå blir det muligens en til av oss som kjøper symaskin så nå blir vi mange...:0) Det blir faktisk kult:O)
Det spørs om ikke jeg skal låne hennes hvis hun kjøper, min er 38 år synger på siste vers. he he.

Nei nå stikker jeg. Det er middag på gang.
Her har vi gått over til enda litt fetere mat...pommfrits med...eh....ketchup :D

Monica sa...

heisann Helle. Du er utrolig dyktig atså og kjolene du lager er fantastiske!! Kjekt at du endelig får tid til å sy litt til deg selv og ikke bare for salg:) god klem fra monica

Janne i Fagerlia sa...

Din mor ser ut til å vite hva som passer deg - nydelig jakke. Tøffe kjoler også. Du er en mester ved symaskinen.

Grip dagen sa...

Nytt år og nye muligheter!

Det er litt tomt når en rydder bort jula, som vi er så glad i.

Men om en tenker at året nå starter med blanke ark, er det bare å sette igang og fylle de med nye prosjekter!

Jeg har hatt et anfall av maledilla. Har malt flere nye skilter som jeg har gitt bort. Har også malt den blå kommoden i gangen. Herlig å være ferdig med den.
På hytta har jeg startet med å lage blanke felter over dørene. Der maler jeg passende tekster. Det blir dekorativt og fint.
Nå er det ytterdøra som skal oppgraderes. Skal male "Vel heim" med hvite bokstaver på grå bunn.
Gøy å være kreativ og bare lage 1 ting av hver... Herlig!

Det var koselig å se deg igjen. Kjenner inspirasjonen boble når vi prater. Det er viktig med hyggelige hobbyprosjekter nå, så kommer våren fortere enn vi aner!

Stor klem Marit

mamma i nord sa...

Du syr noen helt fantastiske klær.

Monica sa...

ville innom og ønske deg ei riktig god helg :) Klem fra Monica

(eddas) sa...

Så flink du er til og sy...drømmer meg helt bort:)
Ha en flott søndag..
klemklem