torsdag 3. mars 2011

JENTEKJOLE TIL SYKURS 2

Så har jeg fått ferdig modellen til 2. Sykurs: Jentekjole i to lag.
...dvs at den har to 'skjørt' forneden. Et i det ytre stoffet, og et lengre i et kontraststoff...
Jeg valgte her en hvit Engelsk Broderi som kontraststoff....

... brukte hvite blonder og blomster som dekor....


... og cremefargete på skjørtkantene.


Et smalt bindebånd i velour er sydd fast på framsiå, men henger løst bak gjennom to små løkker...


Min modell er holdt i duse rolige toner, men her er det virkelig mulighet for å leke med farger og kontraster.
Det er heilt opp til den enkelte sydama :-)

-

Jeg er heilt overveldet over responsen på mine sykurs.... Tusen takk for alle god-ord, både i og utenfor Blogglandia....!
Jeg gleder meg til me begynner....

HUSK ennå en gang:
å zigzagge stoffenes rå kanter og vaske det på vanlig temp før syinga begynner :-)

- og til de som kanskje var i tvil: prisen er for begge kursdagene :-)

Masser av klemmer
fra


2 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Herlig liten kjole. Flott at du brukte to farger i blondene nederst på kjolen.

Snuskebassa sa...

Jeg fikk skryt for brosjen i dag! Tusen takk!!!