tirsdag 11. desember 2012

GRÅ FLETTE'HALS' m glimmertråd....



Nå har jeg nettopp blitt ferdig med denne fine 'hals', som også kan dras opp til en slags hette....
Designer: Marte Helgetun



Den er strikket i rillestrikk med en flette langs forkanten.....




Når man syr den sammen, vrir man den en enkelt gang, så den legger seg fint rundt halsen :-)
Den er strikket i dobbelt garn 'FIN', som er
50% babyalpakka & 50% silke!
Så lekkert!
Vanskelig å se på bildene, men jeg valgte ét nøste med glimmertråd i og ét vanlig....
Gir en fin effekt... :-)




Garner og oppskrift er fra Du Store Alpakka, og fås blandt annet hos oss på Vågen (GJESTAL AS):-)
Garnforbruk: 4 nøster 'FIN'





Frosten har tatt oss her på Vestlandet, og ull er plutselig en god ting :-) Jeg som ellers sverger til bomull!
Når jeg sitter stille og syr eller scrapper, må jeg pakke meg ekstra inn og gjerne ha noe varmt i koppen :-)
...brrrr.....

Hold varmen alle, og ha en fine uke!

Masser av klemmer
fra

1 kommentar:

Anonym sa...

Den ser kjempefin ut. Og ikke minst, god og varm!
;o)