mandag 17. juni 2013

FRITT ETTER FANA...


Mitt seneste ferdige strikkeprosjekt er disse yndige pulsvanter fra den allernyeste strikkebok
'Lekre Masker & Lekne Sting'....
DEN bok kan anbefales, for alle de som liker mønsterstrikking... 



Mønsteret heter 'Fritt etter Fana' og jeg valgte to duse nuanser i noe Bjørk-garn fra Viking, som jeg hadde liggende....




Jeg gjorde pulsvanten en smule kortere, da jeg ikke er så glad i de alt for lange.....




Syns det er såååå nydelig med de små broderte blomster, løkkesting og knapper på tingene fra boken!
Mens eg holdt på å strikke, gledet jeg meg til å kose meg med denne 'finishen' :-)




Knappen med mønster av blomster i sølv, er fra Stoff & Stil, og den passet jo perfekt!



Og etter oppfordring fra boka byttet eg om på fargene, så høyre og venstre ikke er heilt like...søtt... :-)



Varer nok noen måneder (forhåpentlig) før pulsvantene blir tatt i bruk, men det er så herlig med sånne små prosjekter...

Ha en riktig fin-fin uke allesammen!


Masser av klemmer
fra

2 kommentarer:

Anonym sa...

For noen lekre pulsvarmere, fargene er bare helt nydelige sammen:) Håper,som deg,at det blir noen mnd. før du trenger de.;)

tronderlivetmitt sa...

De var kjempesøte. Den boken tror jeg at jeg må ta en nærmere titt på..