fredag 23. april 2010

KJOLE, VESKE og andet godt...

-
Idag har det ikke været mye vår over situasjonen her på Vestlandet, syns jeg. Ganske visst en smule solstreif her og der, men også snø og hagl! Men det er jo april... :-)



Men visse små vårting sniker seg allikevel inn på meg - som f.eks. denne lille marihøne, som kom med hjem fra blomsterhandleren.......
Håper den kan kose seg litt her hos meg? :-)

-
Idag ble jeg ferdig med spenserkjolen til Olaug!
Og jeg syns selv at den ble kjempesøt... i lilla lin, med båndroser av samme stoff på toppen....



Jeg skjærer lange strimler av stoffet på skrå av trådretning og zigzag'er dem tett. Deretter syr jeg de på ved å dreie litt for ca hver 4. sting, med nålen i stoffet. Starter i midten...



Kjolen fikk ballongfasong, med en lekker sateng som foer. På overdelen brukte jeg lin i samme farge som satengen - for komforten om sommeren :-)



-
Imorges la jeg siste hånd på den lysegrå hekleveske... Tror nesten jeg liker denne ennå mer enn den brune fra før av?
Og da jeg ER så glad i roser, måtte denne jo også pyntes med en stor av slagsen :-)



Jeg likte så godt selve mønstret på heklingen - især fordi det ga mulighet for en 'tunge'kant forneden.... og så flaks at jeg hadde kjøpt den lysegrå blonden fra Stoff & Stil! Den matchet jo perfekt :-)








Brukte ett søtt stoff med skrift som fór, og sydde en liten mobil-lomme inneni også, i ett tredje og matchende stoff :-)
Detaljer - detaljer......!
( House of Hell(e) - tok du'n? )




Nå har freden senket seg (bortsett fra litt bråk fra Kongeparken) og alle kattene har lagt seg til rette hist og her. Jeg kommer rett fra en varm dusj og sitter med røde kinn i ren pysj.... dagen har gått så kjekkt med sying, og en stor tilfredshetsfølelse brer seg i meg :-)


I tillegg gleder jeg meg altid til å få vise dere tingene jeg har laget!




Og med disse skjønne tørkede roser vil jeg ønske en god natt til alle :-)

6 kommentarer:

Pauline sa...

Nydelig kjole til Olaug ordfører, og de veskene dine er kjempesøte!!
Riktig god helg! :-)

Snuskebassa sa...

Kjolen ble nydelig!
Jeg elsker klærne dine :-)
Olaug kommer til å ta seg godt ut i denne, fargerik dame som hun er :-)
klem fra Liv

Janne i Fagerlia sa...

Det er såååå lekkert alt du lager. Kjolen med stoffrosene ble skikkelig elegant. Rosene ble prikken over i'en. Trodde det var vanskelig å lage slike, men slik som du beskriver det, høres det jo egentlig ikke uoverkommelig ut. Heklevesken fikk også en "prikk over i'en", i og med at du laget kant på nederdelen. Virkelig kreativt og flott.

I tillegg må jeg si at velkommenskiltet ditt var et av de vakreste jeg har sett.

Riktig god helg til deg!

Monica sa...

Nydelig kjole til ordføreren vår. Elsket rosene på den, ahhh!!! likte utrolig godt vesken du har laget også også så lekekrt du har pyntet ute. Det velkommen skiltet- sukk!!! det var bare helt herlig altså. Ønsker deg en riktig fin lørdag. Her skal vi kose oss med god mat og ikveld skal heklenålen frem også skal kanskje malekosten frem også. klem monica

Josefine sa...

Heisan ..

Helt imponert! Så flink du er til å sy, lekker kjole .... og den vesken var jo supersøt ♥

Ja nå frister blomsterbutikken! I min hage er det kun krokusen som blomstrer, da blir det veldig fristende å gå i butikken å kjøpe søte blomster:)) Håper du koser deg på lørdagskvelden, klem fra meg

Grip dagen sa...

Hver gang jeg setter meg ved Pc'n må jeg se hva du har gjort siden sist.
Og alltid bryter jeg ut i et Åhhh! Så fint!

Jeg har også jobbet ivrig, men har ikke så mye å vise på blogg.
Jeg har lekt "Marit gjør ting hun ikke kan".
Mange nye utfordringer...
¤Gravt i fjellet på hytta, skal lage utebad!
¤Jeg ha lagt betongheller som terrasse!
¤Jeg har hugget ved.
¤Jeg har laget byggetegninger for påbygg av hytte, samt styrt med diverse skjema og søknader. Slikt liker jeg ikke, men det må jo gjøres.

Har også levert litt varer til en butikk i Sandnes. Skal vise det på bloggen en dag.

Håper vi sees snart.
Klem Marit