lørdag 29. mai 2010

ODD MOLLY eller hva?

-
Satt forleden og bladde igjennom noen gamle Jeanne d'Arc-Living Magasiner for å se på klærne de viser - allt er som regel midt i blinken for meg. Og i ett av dem var det en Odd Molly-jakke/cardigan i gammelrosa velour med bordeaux krage og masser av rynk....
Måtte bare lage min egen vri på denne kombinasjon....





Og jeg syns det ku passe med ett 'Odd Helle'-merke på ermet :-)
Føler meg ofte en anelse 'odd' heroppe....



Min broderimaskin er en anelse syk og må til reparasjon, men jeg fikk da godsnakket den lenge nok til at den fikk brodert navnet....

Rosen er ett Tilda-broderimerke :-)

-


Stoffene kjøpte jeg hos Stoff & Stil for flere sesonger siden, på salg! Så ennå engang har jeg bevist for meg selv, at det lønner seg å kjøpe og gjemme dypt i skuffer :-)
Men det var jo flaks at stoffet fanntes både med og uten broderi og blomster...




Ermebånd og kantebånd har jeg laget av en vintage-fløyel, også Stoff & Stil
- og en søt liten blonde med velourbånd, som også gjemte seg i en skuffe :-)




-
TILBAKE TIL LIN'en

Jeg har også sydd meg en kjole i en søt hvitmønstret lin - ett godt utprøvet mønster, tillagt mine egne endringer/variasjoner.



Elsker bare lommer i kjoler! Sikkert ikke veldig 'lady-like', men hva... :-)



Og igjen båndroser!


Jeg liker å style tingene opp på bysten, for å se hvor fint det kan bli.
Her med en søt cardigan fra Noa Noa og lyse ruskinnsstøvletter.... :



Ønsker alle en god helg!
Kommer snart tilbake med nytt, da jeg har fått lov å lage utstillingsvindu hos Kreative Hender på Kjøpesenteret Magneten på Ålgård. Spennende!
Klem klem

2 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Du har ingen problemer med å konkurere med Odd Molly ser jeg. Og så regner jeg med at din Odd Helle ble i en helt annen prisklasse enn Odd Molly, som er meget dyre klær.

Linkjolen ble også meget vakker. Skulle ønske jeg var like flink å sy som deg.

Grip dagen sa...

Du er ikke sann, du Helle!

Ser for meg at du har en slik ønskemaskin... "Jeg ønsker meg en Odd Molly jakke... gjerne lilla..."
Og dagen etter henger en slik på bysten i stua.

Jeg er kjempeimponert!
Er sikker på at du også kan godsnakke med stikksaga og lage deg et skilt med hvilken rue du bor i. Du får til det meste du setter deg fore.

Idag har Siv og jeg vært på loppis! Kjøpte bare litt småtteri, men fant faktisk ei stålampe i smijern som jeg har ønsket meg!
Kostet 50 kroner, ingen ting å si på prisen. Fretex tar 750 for slike lamper.

I morra tror jeg at jeg skal klappe og stryke litt på symaskinen min. "Jeg ønsker meg et containerskjørt" skal jeg si til den. "Gjerne med mange ulike farger..." Blir spennende å se hva som skjer.

Ha en flott lørdagskveld - uten beilere utenfor vinduet... ;-)