mandag 25. oktober 2010

KVINNER & KLÆR!

Så kom den første snø til Vestlandet!
Syns jo det var i det tidligste laget, men lørdag skinte solen fra en skyfri himmel, og alle krefter ble satt inn på å lage en kjekk kles-loppis-dag.


Caféen på Åboas var full fra første sekund, og det kom flere 'selgere' etterhvert.
Mange valgte å donere sine klær og ting, og la Flyktningehjelpen få inntekten.
Her sitter snille Marie Claire og selger sine egne og andre sine ting.

Mora mi og venninna Wigdis har et godt overblikk over hele lokalet, med cafésalget i baggrunnen - her stekes det lapper og vafler til den store gullmedalje.



Christina selger fine ting fra Ecuador:







Og i mitt lille hjørne sitter jeg og koser meg :-)
Hadde kjøpt ett klesstativ på Ikea, og glemte selvfølgelig en skrutrekker!
Tok allt for lang tid å samle dette monster, og det ble først stabilt etter at Marit kom meg til redning og skrudde det fast i alle ender og kanter. Takk Marit! :-)


Ikke alle likte at jeg styrtet rundt med kameraet i en bitteliten pause :-)



Og her er Solfrid som organiserte cafésalget og fikk samlet 2.645kr inn til Flyktningehjelpen.
Beløpet ble overlevert i forbinnelse med tv-aksjonen dagen etter.
Kjempefint tiltak!



Det ble en stor sukses og alle aktører hadde lyst å gjenta det til våren.
Så ikke hiv klær og ting!
Gjem det en god plass, og støv det av når det igjen spirer i jorden.
Da kan du være så heldig å få litt igjen for alle dine feilkjøp :-)

-

Ønsker alle en flott uke!
Masser av klemmer
fra

2 kommentarer:

Grip dagen sa...

Så flott at det ble en vellykket dag! Og stativet ditt trengte å bli strammet opp litt, det var jo stappfullt!!!
Tusen takk for den fine "gaven" du ga meg. Begge deler var "helt meg", -men det visst du vel.
"Jeg tror bestemt du kan passe dette!..."
Du vet somregel best!

Klem Marit

Janne i Fagerlia sa...

Kjempebra tiltak. Og nå er det jo "in" å kjøpe brukt, så dette må være midt i blinken. Artig å se bildene dine.