søndag 22. april 2012

KRAKK-LAKK....


Nå har jeg forsøkt meg på vintagebilder med krakklakk... dvs. krakkeleringslakk... Denne er i sølv, men den fås også i gull og i hvit....





Brukte noen små gamle bilder kjøpt på Rustika i sin tid - malte de over med en hvit grunner - og da var de klar til mine forsøk... :-)



 Her har jeg brukt decoupageteknikk med servietter...




- og her har jeg brukt bildeoverføring, et speilvendt print som du 'limer' på med decoupagelim, og deretter gnir av papiret med vann...
Får sånn et lettere sløret 'look'... :-)




Krakklakken er heilt fantastisk til å krakkelere!
Her er det nemlig greit med store feite 'rynker'... :-)





Ser du de to bittesmå bilder over HAPPINESS-bildet?
Serviettmotivene passet jo perfekt til denne størrelsen... :-)
 Små lerreter: 7,- stk hos Gitte på Kreative Hender...




Nå er helgen over for denne gang, men jeg har ennå
en fridag, hi hiii....

Sku egentlig ha brukt søndagen på litt rengjøring, men jeg lyttet til kroppen og slappet av istedet....
Tror ikke hybelkaninene løper sin vei :-)
Jeg 'killer' dei imorra formiddag!!
:-)

Ønsker dere alle en lun og solskinsfyllt uke!


Masser av klemmer
fra


5 kommentarer:

Pauline sa...

Såå kult det ble med sølvkrakeleringslakk!! <3
Hybelkaninene har vært fredet her også idag, for jeg har scrappet!! :-D
Nyt en ekstra fridag i morra, klem! :-)

Janne i Fagerlia sa...

Flotte bilder. Har prøvd krakkerleringslakk flere ganger jeg også, men hos meg ville den ikke krakkerlere noe særlig. Vet egentlig ikke hva jeg gjorde feil.

Lykke til med kaninjakten i morgen :)

Fruen i Vinkelveien sa...

Ble utrolig stillig :):) Kjente jeg fikk lyst til å male noen bilder igjen nå med disse teknikkene :) Har du foresten en god oppskrift på hvordan man legger over bilde fra ark over til lerett ved bruk av decopaqe? Har prøvd det før, uten et godt resultat se :P Hehe!

Ha en fin kveld videre!

snødronningen sa...

Hei helle .her var det mye flott siden sist jeg var innom og mange flotte bilder,helsen har ikke vært så bra i det siste så da har det blitt litt lite blogging og surfing,men håper at det tar seg opp igjen snart.kjekt å se deg igjen,alltid like inspirerende å besøke bloggen din,nyt dagen og kreativiteten,klemmer hege

bevaremegvel sa...

Herlig blogg du har!
Jeg legger meg til som følger :)

Ha en fortsatt fin og kreativ uke!