torsdag 4. april 2013

PROSJEKT 'BRYLLUP'.....

DEL 1



Jeg har jo fått meg en drømme-oppgave!
Jeg skal kle 'Brudens Tante' på og har fått mer eller mindre
frie hender :-)
Vi går ut ifra et flott gammelt skjørt i mønstret afrikansk silke - dette skal gjenbrukes på beste måte.
Da heile brylluppet har lilla som temafarge, kunne dette jo ikke passe bedre....vi tilfører litt nye tekstiler i form av thaisilke fra Stoff & Stil til de forskjellige deler...
Og dette vil altså si kjole, cape, veske & hårpynt....







Jeg ser at mitt kamera ikke er heilt enig med meg om fargen! 
Men jeg er temmelig sikker på at det øverste bilde stemmer best overens med virkeligheten :-)




Etter endt skissing har jeg laget grunnmønster i lerret, som etter 1. Prøving blir grunnlag for det riktige mønster - dette sikrer den allerbeste passform, som jo er fordelen ved å få klærne sine spesialsydd.





På capen, som blir kort som en skuldervarmer, vil jeg ha en fin heklet blondekant rundt heile underkanten - og for å få den rette fargen, må jeg jo bare gå igang og hekle den sjøl :-)
Fannt en fin bord i én av bøkene mine, og jeg hekler da i dobbelt MERILLA-garn, da det er sytrådstynnt.




Seee så fint garnet passer i fargen...! :-)






...og jeg valgte én av de flotte store perlemorsknapper fra Snella & Petronella til å lukke capen med.




En del av forstykket oppe skal draperes for å gi en flott & spennende overdel - den lyslilla thaisilke - og under draperingen vil den mørke thaisilke vises litt som fin kontrast :-)
DET er ihvertfall idéen... :-)
Kanskje jeg endre mening som det skrider frem...det er jo en PROSESS....



Alt skal være klar til om 1 måned, så viss jeg ikke er på jobb og leker med garn, vil jeg være å finnes foran symaskinå eller med heklenålen fremme :-)

-

Til de av dokkar som bor på Ålgård eller omegn:
HUSK vi holder LOPPIS/garasjesalg
d. 21.4.13 kl. 12-15
i hagen til Skogholtet 6 (nær Berland Skole)

Håper at mange vil ta turen og nyte en kopp kaffi sammen med meg og venninna mi :-)


Masser av klemmer
fra 


3 kommentarer:

Anonym sa...

Litt av en jobb, men tviler ikke på at resultatet blir topp:) Håper du viser det ferdig. Ønsker deg en fin helg:)

1001ting sa...

Gleder meg til å se resultatet. Du er så fling til å designe, og så med disse fargene og stoffene!!

Unknown sa...

Så gøy! Heldige hun som får så god hjelp av deg til antrekket sitt :)