mandag 12. mars 2012

SYMODUS...





TENK nå har det gått en heil uke siden jeg sist var på bloggen!


Beklager... med jobbing og sying o.a. har tiden bare fløyet!


Skal ta meg isammen... :-)


-


Her ser du en 'klypepose' eller 'brevpose' eller 'regningspose'.... jeg har sydd over en gammeldags henger. Linstoff med blondestoff som fór og et søtt lite broderi fremme...






Denne og andre ting kommer til å bli for salg i løpet av våren....


Første gang blir på Damenes Aften d. 22. Mars kl. 19-20 på Magneten, Ålgård.


Det blir moteshow, goodiebag, loddtrekking og annet løye fra kl 20, og billettene koster kun 100kr! Kom og vær med! Du kan bl.a. kjøpe billetter hos meg på Gavehuset...







Jeg har denne kvelden igjen slått meg sammen med Anne Beth Dahlstrøm, fra Betty's Potpurri
som er kjennt for sine fantastiske heklerier i dropsfarger :-) Hu har nystarta blogg, og har masse av småting som cupcakes, hjerter og målebånd på 'samvittigheten' :-)
Jeg gleder meg!!!



Her skal dere få et sniktitt på begynnelsen af kjola til Olaug, vår kjære Ordfører...
Hun likte mine 'Helle-kjoler', som jeg jo nesten har sydd på samlebånd, og da hun spurte, ku jeg da ikke si nei!
Hu er jo drømme'kunden'!
Får frie hender - så herlig!






Den lekreste babyfløyelen, som både hun og jeg liker... fin til både sommer og vinter, med forskjellig styling....






... og en ennå lekrere kinasateng med lilla kirsebærblomster på sart limegrønn bunn...






Jeg satt hele dagen igår ved symaskinen, for det var veldig omstendig å sette kantstykkene på i hals- og ermegap... de skal brettes om på retten, og så brettes inn - og dét stoffet var veldig 'levandes'....! Men det gikk... :-)
Og når kjole ikke er til meg sjøl, men skal 'ut av huset', da blir jeg ekstra pirkete.... Man ER vel perfeksjonist... :-)






Olaug var her og prøvde begynnelsen til kjolen, og jeg kan bare si, at fargen var kjempefin til henne, og jeg gleeeder meg til å ku gi henne det ferdige resultatet...




Og hvis det er OK for henne, vil jeg selvfølgelig vise kjolen frem på bloggen, når den er heilt klar :-)






Ha en fin-fin uke allesammen!

Masser av klemmer
fra



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei !:)Klypeposen var bare helt nydelig,du er så kreativ og flink. Kjolen blir kjempelekker,blir spennende å se den ferdig. Ha en fin og kreativ uke.:)

Janne i Fagerlia sa...

Her var mye pent å se. Klypeposen var kjempesøt, og det tror jeg også at ordførerkjolen kommer til å bli. Lekre farger!

Anne Beth sa...

Å Helle, så lur klypeposen var, og at den kan brukes til brev :-) Og gjett om jeg gleder meg til Damenes aften :-) Klem klem