mandag 15. februar 2010

I ANTIKKENS VERDEN.

-
Så ble helgen vel overstått, og dermed også Antikkmessa i Figgjohallen - en ting jeg gleder meg til som ett lite barn!
Det pleier ikke å være en billig fornøyelse, for man finner jo altid noe man ikke kan leve uten :-)
Nye behov skapes - men er det ikke herlig sånn å kunne nyte det smukke i gamle ting!
Jeg fannt en del fine skjeer og annet 'sølv'tøy, men vil så gjerne vise de beste skattene:

Er ikkje bare dette speilet smukt! Jeg føler meg som en hel diva, når jeg setter meg foran det ved sminkebordet mitt... Og ikkje var det særlig dyrt heller... og speilet har den heilt riktige gamle patina og slitasje. Lykke!


Denne emaljestage har jeg lenge hatt lyst på - og plutselig sto den foran meg, merkelig nok på min 2. runde i hallen. Og jeg sverger at jeg sto på akkurat samme plassen tidl og så!

Mange forskjellig gamle muffins- og kageformer fannt jeg også, og de pynter jo i mine Norgesglass...

Og da jeg ikke har 'vaskebrett' på magen lengre, måtte jeg jo ha dette! Det står nå på badet og pynter med blonder og klyper...
-
Igår og idag ble det til en del sying - ting til Skulehuset vil komme i mitt neste innlegg. Denne gang vil jeg bare få vise min nye lampeskjerm, som jeg faktisk har blitt utrolig glad for.
Den sitter nå på min yndlingslampe, og under den er stadig den gamle fløyelsskjerm som den var 'født' med....(se foto av vaskebrett - der var den gamle skjerm stadig udekket)
Så ett rektangulert stykke lin m løpegang i toppen, og biser og blonder forneden, og vupti!
Passer bedre til min vintage stil....






Jeg syns så godt om denne lampe, da den er passe kitch'y for meg - må ha noen sprø innfall rundt omkring :-)
Den er iøvrig også fra Antikkmessen for ett år siden.... nå gleder jeg meg allerede til neste gang!
Natt natt, snart...

2 kommentarer:

Snuskebassa sa...

Hei Helle.
Utrolig flott speil!
Du har virkelig funnet mange fine skatter!
Jeg var også på messa, men med to små barn hengende ved min side, så var det ikke lett å konsentrere sg....
Gleder meg til å se hva du lager til SKULEHUSET.
Klem fra Liv
(Jeg er venninne av Olga...)

Grip dagen sa...

Der hadde det jammen kommet et innlegg til!

Du er flittig på alle måter!
Ikveld tripper jeg glad og fornøyd rundt i huset. Jeg har laget svært mye de siste dagene. De er priset og pakket bort i 2 store papposer.
Ikveld var husbonden og jeg i Skulehuset. Der stod det særdeles godt til. Jeg var så lettet at vinteren har stellt godt med huset!

Jeg gleder meg også til turen i morra. Vi kan ta kaffistopp hos Siv og lunsj hos mamma.
-Må jo ha påfyll av drivstoff...
Håper lykken står oss bi, og at vi finner flotte skatter!
Sees i morra. Håper formen din er tipp topp da!