torsdag 8. juli 2010

ORANSJE CHIFFON....

-
Litt lenge siden siste innlegg... sorry!
-
Har vært så travelt opptatt med besøk, lage varer til vindu og butikk,
og i siste liten å få kjola og veske ferdi til Olaug Ordfører før hun sku på ferie :-)
Og de deiligsta dagene med sol fra morgenkvisten måtte jeg jo også få unna meg sjøl kaffe og fred på terrassen..... :-)
Jeg ved stort set ikke bedre enn de morgener hvor jeg våkner tidlig - så tidlig at dalen ligger i 'damp' og fjellene i horisonten antar en dus lyseblå farge.... så at sette meg ut med den allerførste kaffikopp og la kattene røyme fritt rundt føttene mine, og så bare nyte den stille morgen før all larmen fra mine medmennesker....
Jeg syns fred er en luksus....
-
Men det var den her kjole!
Olaug fallt for den kjole i samme type stoff, som jeg hadde laget til meg sjøl (bare i en pudderrosa farge) og jeg var så heldig å finne dette oransje tie-dyed og kreppet/plissert chiffon med små blanke prikker vevet inn i stoffet - langt nederst i en skuffe....
Og hun ville ha den akkurat lik min, bare med tilbehør som passet til denne farge... den er så lys visse steder at den nesten ligner på en sky.....!


(kjolen forfra)
-
Det ble så to lag chiffon - det unnerste en glatt ferskenfarget chiffon, og så en løs ekstra unnerkjole i pudderfarget jersey, til når hun vil være 'anstendig'.... denne er dog ikke med til fotograferingen, for den satt jeg bokstavelig talt å sydde ferdig kvelden før ferien hennes :-)
... derfor virker kjolen lett gjennomsiktig på bildene....

(kjolen bagfra)




Hadde den enorme flaks å finne dette snåle båndet hos Gitte på kreative Hender, og det passet jo perfekt i skjæringen......!
Måtte dog sys på for hånd - pillearbeide :-)






Og til slutt en liten matchende mobilveske til 'dama på farten' ...



Det var det for denne gang!


Roktig god ferie til alle - håper dog stadig på litt besøk på bloggen her :-)



Klem fra Helle

3 kommentarer:

Unni sa...

Så flotte kjole, Helle. Du e jo bare så flinke! Sko hatt litt av det sytalente ditt ;o)

Klem

Pauline sa...

Nydelige saker du har laget til vår ordfører! Høres ut for å være "fina veret" på Ålgård.
Sommerhilsen fra Tromsø! :-)

Janne i Fagerlia sa...

Superlekker kjole til ordføreren. Of mobilvesken passet perfekt som tilbehør.