torsdag 15. juli 2010

VINTAGE-PUTER og lampeskjerm

-
Igår var en fantastisk dag på Vestlandet, selvom de havde lovet regn og masser av skyer...
Gav meg selv en 'fridag' og nøt vejret på terrassen fra morgenstunden, og tok en sykkeltur senere ut i solen....
Så herlig å legge seg om kvelden med kuldegys av for mye sol, og nye fregner på nesen! Så er det skikkelig sommer.....
Dagen før hadde jeg vært flittig og sydd to nye vintage-puter, som nå er til salgs i butikken på Magneten:





De er begge av lin og bomullstoffer, og lukkes med bånd. Den store lukkes i toppen, og den mindre i begge sidene....
Trekkene kan vaskes på 30 grader uten å krympe, men av hensyn til strykebildene anbefales ikke overdreven vask :-)






Og tilsist MÅ jeg vise min nyeste lampeskjerm - en 'kjole' satt på over den gamle skjermen, som var allt for fiiiin.....



Jeg brukte stoff i engelsk broderi med små prikker, og en fin blonde i samme stil nederst.
Sydd til ett rør, løpegang øverst og ett satengbånd igjennom - og VUPTI: fin ny skjerm i min stil!




Lampen står i min entré, og nå blir jeg så glad hver gang jeg ser den.... før var det 'noe' som ikke var heeeelt riktig.....

...især om kvelden er den veldig koselig, med lyset som viser alle de små prikker og gir en romantisk atmosfære.



Idag er det regn og overskydd igjen, så denne dag skal brukes på rengjøring.
Ikke særlig inspirerende, men det skal jo gjøres :-)
(Viss jeg forter meg, har jeg resten av dagen til å sy ferdig en kjole/tunika i lyslilla voile - TIL MEG SJØL! Juhuuu!!!!)

Fortsatt god ferie til alle derute! Og takk for besøket til de som stakk innom meg - det er altid koselig å høre fra dokke :-)
Klem klem

1 kommentar:

Snuskebassa sa...

Skulle ønske jeg hadde dine sy-ferdigheter! Du får holde kurs...? :-))