torsdag 9. september 2010

KREATIVE LAGE-DAGER



Ikke noe er så koselig, som å sitte sammen med 'likesinnete' og gi loss av kreativiteten!
Hannkatten min beviser her, at selv om man er en katt, kan man godt være en hund i ett spill kjegler (sier man også det på norsk? Betyr: være i veien)

Denne gangen var det eg og mora mi, som lot oss inspirere av hverandre...
Vanligvis er jeg ikke spor i tvil, når jeg sitter og er kreativ, men vi to er så samkjørde, at det blir heilt naturlig å både gi og få gode råd og idéer underveis.

Hun (mora mi) har begynnt på en hemmelighet :-) som vil komme frem til jul på messe og i butikk...
(hihi - jeg vet hva det er!)




-
Det ble mye snakking, med kaffe og kake, og ennda besøk, men imens hun koste seg med alle armer og bein, rakk jeg å lage 3 notesbøker:-)
Disse er i en rett kraftig kvalitet, med fast bind, og kan brukes som dagbok eller likn...





...og innen kvelden var heilt omme og midnatt komm, hadde jeg også fått klippet og forberedt en masse flere...
Jeg elsker jo blonder og roser, men prøver å velge noen litt røffere toner her til jul.
Ellers kommer mye til å være i frostgrønne toner, sammen med hvitt og linfarget. Syns det virker så lekkert og friskt sammen :-)

Jeg syns dagene går så fort!
Hodet mitt er full av idéer og planlegging av nye varer, og plutselig har det gått en uke siden siste innlegg, og så stormer jeg rundt med kamera for å finne nytt å berette....:-)
Men det er vel bare bra at man aldri kjeder seg, ikkesannt?

Kommer snart igjen :-)

Masser av klemmer

fra

3 kommentarer:

Prinsesse Elin sa...

Hm....nå ble jeg skikkelig nysgjerrig på hva mor Helle lager! Følger med å håper å få se hva det blir. Her jobbes det med å komme på ting. Bare det er en prosess i seg selv for selv om man ønsker å lage alt så må man selektere...sånn er det når man jobber i tillegg til å være kreativ. Men takk og lov for at vi har nettene. Jeg elsker å sitte oppe til langt på natt å pusle med et eller annet. Akkurat nå er jeg inne i en " lære å hekle" fase. Så her hekles alt fra blomster til grytelapper for å så rekkes opp igjen. Jeg gidder liksom ikke bruke det til noe før det er perfekt. Øving gjør mester og dette skal jeg mestre.
Ellers så har jeg begynt å dra frem gamle kofferter med julestoffer som har vært pakket bort. Bare sånn for å komme i julestemning og eventuelt få et par gode ideer. Har planer om å få til kreativt verksted i høst. Samle kreative damer som kan sitte å planlegge, spy ut ideer eller lage noe morsomt sammen. Du hører fra nok fra meg.

Ha en nydelig dag. Klem fra Elin:)

Grip dagen sa...

Ingen ting er kjekkere enn å sitte sammen og lage noe. Det blir en ekstra kreativ av!
Jeg må snart komme opp å vise kjolen (blir som en eksamen, he,he)

Var på shopping idag ikledd min nye kreasjon. Mange fremmede kommenterte den! Ei spurte til og med om jeg hadde laget den selv, og hvor jeg fikk mønsteret fra!

Har handlet fjøler, papir, stoff og stæsj. Nå mangler jeg bare noen timer i fred og ro...

Ønsker deg en fortsatt kreativ dag!
Klemmer fra Marit

-og NEI. Det heter ikke "hund i kjeglene" på norsk...

Janne i Fagerlia sa...

Notisbøkene dine ble flotte. Lekkert og feminint med mye blonder. Det har vel heller ingenting å si, for det er vel stort sett vi damer som benytter oss av slike bøker, og da er det jo bra at de har romantisk utseende. For det liker vi......

Blir spennende å se hva din mor sysler med.