onsdag 22. september 2010

PAISLEYKJOLE OG HJERTETUNIKA

-
Så ble det onsdag, hvor skyene henger lavt, og mens jeg gumler en skål Fitness & Fruits i meg, får jeg lyst å vise det siste, jeg har sydd :-)




En hel enkel jerseykjole, ble det til denne gang.
Mønstret på stoffet gjør så mye ut av seg, at selve designet måtte være enkelt, syns jeg.
Jeg liker veldig ofte å ha de uten ermer, og istedet pare det med en cardigan. Det er så mykt og koselig, og nesten som å ha pysj på seg hele dagen :-)

Stoffet er en usedvanlig tung og lekker jersey, som faller så fint.
(Tipper den heller ikke må strykes etter vask - det liker eg!)


Og så iflg årstiden er vi tilbake til Hjertekjolene mm!
Har tenkt meg å lage noen stykker i velour, etter min egen vri, til salg i julebutikken.
Dette er mitt første forslag, en tunika - stadig i utviklingsfasen - og denne er bare til meg sjøl....



Istedet for å lage alverdens hjerter hit og dit, tror jeg, at jeg vil konsentrere meg om å endre på selve designet på 'standard-kjolene', og istedet lage de med ballongkant og -ermer, variert skjæring som her, eller annet eg finner på....

Hva syns dokke om det...? Noen mening? Blir altid glad for tilbakemelding... :-)




Så er vaskemaskinen ferdi og eg må ut å henge klær opp :-)
Hverdagen kaller!


Ønsker dokke en fin onsdag!
Masser av klemmer
fra

4 kommentarer:

snødronningen sa...

vi likte veldig godt hjertekjolen.mye flott på bloggen din

Unknown sa...

Synes den ermeløse kjolen var super. :)

Janne i Fagerlia sa...

Både kjole og tunika var lekre kreasjoner. Artig med kroklisser rundt hjertet.

marithelene@hotmail.com sa...

du kledde hjertekjolen så godt!