lørdag 19. februar 2011

TOVES ANTIKK og mannen bakerst....

- ble igjen favorittene mine på antikkmessa i Figgjohallen idag.
Tove & Co. fra Langgate i Sandnes er så koselige, og har absolut den mest interessante stand på messen, etter min mening. Tror jeg ku ha kjøpt 20 ting hos henne! Kun lommeboka forhindrer meg....
Kom hjem med noen få men velvalgte skatter.....:
Vannkanna og eg.... Det var kjærlighet ved første øyekast!
Eg prøvde ellers å gå en tur rundt og glemme, men den gikk ei!
Og Tove ga meg også en god pris - he he


Etter 4 koselige timer på messa, med inntil flere besøk i caféen for påfyll, syntes kattene mine, at jeg hadde vært lenge nokk vekk.
Her ligger Hustyrannen på 13år, og har tydeligvis også 'akseptert' Vannkanna :-)
Han er den eneste katt jeg kjenner, som faktisk går og banner.... men han er jo også ekte københavner, som sin mor....

Jeg fannt også den eneste del som mangler i mitt fine bestikk! Et pizza-hjul!
Så nå kan selv junkfood'en bli inntatt med manér :-)
(Det er jo ikke heilt lik mitt bestikk, som er sølv med horn og monogrammer, fra Lene Bjerre, men det må godt være litt forskjellige deler, når bare stilen passer - syns jeg....)

Og tilsist en liten bibel fra 1864. Til en femtilapp!
Den er veldig koselig som den er - og hvis man er hard i filten, kan sidene også brukes til mye i scrappingen.... noen av sidene er allerede løse, sååå.....




Jeg løp nesten rundt med overfrakka på for å ta bilder i det siste dagslys, så det ble en litt kjapp oppstilling av Vannkanna - men nå står hun fint i stua med hvite blomster i.
Inntil videre..... :-)

Kanskje jeg snart sku lage meg litt middagsmat?
Det er jo lørdag, så det er vel på sin plass med litt kos.... og is til dessert! MÅ ha is :-)

Ønsker dere alle en kjempekoselig helg!


Masser av klemmer

fra

3 kommentarer:

Snuskebassa sa...

Nydelig vannkanne!
Jeg liker også Tove´s stand best. Hun setter tingene frem på en slik måte at de kommer til sin rett, og hun har konsentrert seg om én stil.
Veldig hyggelig å treffe dere i dag :-)
Klem fra LIV

Tone sa...

Så flott vannkanne!!! Tove har en nydelig , stand, og så kjekt at hun hadde tatt med en del flere møbler denne gang, markerer liksom stilen på en bedre måte da!!
Ha en flott klem
Klem Tone

Prinsesse Elin sa...

Helt klart. Det er tove som ruler! Jeyyy.
Her er det ro i heimen. Giraffen har nettopp fått ører må vite og derfor kan vi ikke snakke så høyt :))
Det var en koselig dag sammen med deg og mams. Hun er så herlige. Hils henne.
Du nå kjenner jeg virkelig at jeg begynner å glede meg. Ting begynner liksom å komme på plass nå. Har fått flere tips på flere håndverkere som vi kan ta med på messen. Men det får vi ta over telefonen :) Ha en herlig kveld snuppa. Klem fra Elin:)