onsdag 2. juni 2010

NYTT UTSTILLINGSVINDU!

-
Så kom solen og varmen endelig i noen skønne dager!
Her sitter Smukke Bella og nyter varmen på kroppen en tidlig morgen.


-
Som tidligere nevnt var jeg så heldig å bli spurt, om jeg ville ha utstilling i vinduet til Kreative Hender på Magneten Kjøpesenter på Ålgård? JAAA! Selvfølgelig ville jeg gjerne det! Men koss sku jeg gripe det an?
Etter litt tankevirksomhed noen dager og litt nætter, komm jeg på at jeg ku bruke en gammel kommode som basis for de fleste av tingene. Dér ku jeg henge klær på grepene og ha noet til å 'tyte' ut av åpne skuffer.....
-


Fannt en 'gammel' furutres-kommode på den lokale Bruktbutikk for 150kr og etter at noen gode venner fraktet den hjem til meg, gikk jeg igang med pensel og sandpapir...





Det var heilt sikkert muligheter i denne kommode - selv grepene var fine!




Fannt og ett gammelt speil bakerst i boden, som passet midt i blinken opp på kommoden.



Med hvite rub-ons laget jeg ett lite god-ord på speilet, for å fremheve det shabby chic'e




Og her er så Verdens Beste Hobbybutikk! :-)
(... som iøvrig også er en nettbutikk)


Jeg kommer til å ha 3 andre 'kunstnere' med meg i utstillingen: Mora mi, selvfølgelig, for hun lager også sånne fine ting :-) og søstrene
Turid Einbu Gregersen & Berit Nørstegård, som står for keramikk og smykker.



Her er ett bittelite utvalg av keramikk'en, men det kommer mer - det blir snart frakta hertil i Turid sin håndbagasje :-)
Når man kommer tett på figurene kan man se den fantastiske detaljrikdom som Turid får frem i leiret. Og selve 'glasuren' har også en riktig røff stil.



Ett nærmere blikk på mine ting inntil nå...





Til slutt har vi her Gitte med sine kreative hender :-)
Tusen takk for at jeg fikk lov å gå amokk i ditt vindu!
(Nå tenker jeg nesten ikke på annet enn å lage fler ting til utstillinga)



Klem klem
fra
Helle


5 kommentarer:

Snuskebassa sa...

Så kjekt Helle, jeg skal nok kikke ekstra godt etter neste gang jeg skal på butikken :-)

Janne i Fagerlia sa...

Dette ser ut til å bli spennende. Flott utstilling ved hjelp av den oppussede kommoden. Lykke til med arrangementet!

Tone sa...

Såååå fint det ble, må nok ta meg en titt hvis jeg tar turen opp en dag:))
Ha en fin kveld
Klem

Pauline sa...

Var og kikket på utstillingen igår, den er kjempeflott!! :-)

Anonym sa...

Hej kære Helle. Hvor er det en flot blog du har lavet her, og sikke en masse smukke ting. Du har altid været meget kreativ. Stort knus fra Isa på Amager, og mange tak for dit kort til min fødselsdag. og en hilsen fra Preben