torsdag 11. august 2011

MITT KUKK-UR....?

Ja, det er altså en ferdig utskjært plate fra Panduro, som mora mi kjøpte på salg + urverk!

Og kaller man det mon også for kukk-ur på norsk? Kukk-klokke, lyder jo heilt dummt :-) Og tenk om man glemmer det ene k.... :-)



Men på dansk tenker man på den lille fugl, gjøk visstnok, som på de riktige schweitsiske klokker kommer frem hver time og sier: kukk- kukk...

Derav navnet.... :-)




Jeg har malt plata hvit og dekorert med vintagekort, stempler, rub-ons, blonder og andet bra, og nå er det mitt

heilt personlige kukk-ur.... :-)

Bare uten kukk... (hi hi...)





Malerkosten ble også svunget de to siste kvelder, og nå fremstår 'nattbordet' mitt, akkurat som jeg ønsker det....

....gammelrosa....




Nå matcher både skjenk, hjørneskap og nattbord på soverommet.....

Når man ikke har så mye plass, er det viktig med en rød tråd i innrettningen...
(...i mitt tilfelle er tråden gammelrosa....)


Masser av klemmer
fra


1 kommentar:

Janne i Fagerlia sa...

He,he, dette var et morsomt innlegg. Men jeg tror nok ikke at vi nordmenn kan få samme problem som deg (med å glemme den ene k´en), for vi kaller klokkene for gjøkur. Selv kjøpte jeg faktisk et gjøkur på en bruktbutikk i sommmer. Det virket riktignok ikke, men jeg har det hengende til pynt på hobbyrommet. Og ditt ur ble superfint....... Du er såååå kreativ.