tirsdag 30. mars 2010

PÅSKESTART.

-
Så har påskeuken begynnt, og mange har tatt seg til fjells for å nyte den siste snøen på ski.
Jeg blir hjemme - skal ikke risikere liv og lemmer én gang til! Siste gang jeg sto på ski, gikk det galt og det utløste mitt 'smertesyndrom' - men det er vel hva man sier: 'Dansker på Ski'...
-
Men det er da også veldi koselig hjemme, når man bor så smukt som vi gjør - den fiiine natur rett utenfor døra. Noe ganske annet enn min hjemby Køben... :-)
Og jeg har en masse kreativt å gå i gang med!


Var så heldig å få disse flotte roser som påske'egg'. Den nydeligste farge! Passer perfekt til meg :-) Og til min gamle emalje-mugge...

I min siste sending fra Stoff & Stil fikk jeg noe lekkert dobbelt voile. Små-rutet på den ene side, og stor-rutet på den andre... veldi smart, for da er det heller ikke så gjennomsiktig :-)
-
Da sydde jeg meg denne luftige sommerkjole - den er finere på i virkeligheten enn på busten.





Fikk stor inspirasjon på Skulehuset, bl.a. av de smukke pulsvanter til Anita - de med blondebesettning. Da det er veldi vanskelig å få tak i den rette blonde til midt på 'vanten', nøyes jeg med blonde på ytterkanten....



Disse er også heklet, men i bomull og heklet som ett rør.
Syns lin-fargen er så smukk, og blonden med en svak rosa tone gjør det bare perfekt for meg!
-
Mora mi har nettopp vært en lang tur i København og hadde hamstra en hel pose flotte blonder til meg! Julaften!!!



Jeg elsker jo å ha mine små 'statister' med på bildene, så her er smukke Bella, som matcher blonden heilt perfekt... :-)



Riktig god påske til alle!


2 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Sååå flink du er. Flott kjole med fine detaljer. Og pulsvantene var bare nydelige. Lekkert med blonde nederst....

Riktig god og kreativ påske ønskes deg!

Unni sa...

Så flotte plusvotter!!! NYDELIGE!!

Du må ha ein flott påske, Helle.

Håpe me snakkes snart :o)

Klem