fredag 15. juli 2011

ALLE GODE GANGER TRE....

Ja ja ja, jeg vet det godt....! Finn på noe nytt.... :-)
Men sånn er det!
Når jeg har funnet et mønster jeg virkelig digger, og som (jeg selv syns) klær meg, da lager jeg gjerne flere av slagsen.....


Og hele dette med å gjenbruke 'gamle' plagg i nye, syns jeg rett og slett er stilig!
Ennå engang er det et Staff-skjørt (småprikket stoff) som kom til heder og ære sammen med andre stoffrester....
Allt i gammelrosa..... hurra!



Jeg har brukt en brodert taft med paljetter, en lett sateng og en tynn jersey med svake gullstriper i... allt er fra Stoff & Stil fra tidligere år..... :-)





Jeg har utnyttet linningen til skjørtet som detaljer, både på lommen og i taljen i venstre side.
Og brukt bindebåndene med perler igjen i løpegangene, som også er laget av skjørtstoffet....











Taften er lett skrukket og det gir et lidt tøfft preg, på tross av pajlettene og broderiene...
Og igjen ble kantebåndene laget av skjørtet... :-)





Nederst: resten av skjørtet, som ble demontert og sydd sammen igjen, for å passe til omkredsen av tunikaen... brukte både skjørt og fór, for å beholde den lekre chiffonblonde nederst.




Åhh, denne gleder jeg meg til å ha på!

Og tenk så tøft til vinter med grove støvler og en varm cardigan! :-)

He he he....

-




Endelig ble det til noen dager med solskin, og resultatet er flere fregner i fjeset og en nymalt hoveddør :-)




Ønsker alle en fin-fin helg, med forhåpentlig flere soltimer på terrassen!

Ikke kun vi mennesker, som trenger til sommer... :-)


Masser av klemmer

fra



2 kommentarer:

ingjerd sa...

Hvem sier det er galt å bruke et mønster en er fornøyd med flere ganger............denne ble rålekker!!!!!

Anonym sa...

For noen nydelige plagg du tryller frem,og herlige farger er det også. Mønsteret synes jeg er flott som utgangspunkt,ingenting galt i å bruke det samme. Plaggene blir jo forskjellige. Jeg liker godt å sy og blir kjempeinspirert av bloggen din. Helt min stil.Ha en fin søndag videre.