fredag 1. juli 2011

KJOLE AV SJARMERENDE RESTER...

Sommerfølelsen mangler helt, med regn og blæst, men jeg prøver allikevel.... :-)

Denne kjolen er sydd av nesten-rester.... dvs store biter stoff, men for små til et heilt plagg.

Alle stoffene er lin, også strikkestoffet, og det er jo mit favorittstoff!

Derfor sku hver en bit brukes!




Kjolen kan også brukes som tunika, med et par 3/4 eller lange posebukser - gjerne i et tynnt-tynnt materiale....chiffon kanskje?
Da minner det om en Shalwar Kameez, som de bruker i India/Pakistan - og de forstår jo å kle seg fornuftig i sommervarmen!




Allt er rester!

Selv blonden og symerket, som jeg har spretta av gamle plagg..... :-)





Den blomstrete lin tok mora mi med hjem fra 'Gamlelandet' for år tilbake...

(- er den søteste lin jeg noensinne har sett.....)
Resten av stoffene er fra Stoff & Stil.





Stor lomme i højre side, som er rynket med blonde og holdt igjen med en perlemorsknapp...




...og små fastsydde løbeganger i siden, med velourbånd til binding .

Strikkestoffet ligger dobbelt for å forhindre 'innsyn' :-)




Jeg ble veldig fornøyd med resultatet, og så billig! :-)

Og ren luksus bare å sitte å sy til meg sjøl.... min ferie....


God helg til alle - både store & små!


Masser av klemmer

fra



2 kommentarer:

snødronningen sa...

Hei Helle.for en flott kreasjon,du er dyktig,det er utrolig hva man kan lage av rester.gleder meg allerede til høsten,da er det tid for kurs igjen,.
Mange sommer hilsner Hege

Snuskebassa sa...

Herlig!
Og det kan jeg bare si deg: Det er friskt på ferie!
Danmark: 13-14 grader og mye vind, og litt regn...
Men, DET ER DEILIG Å VÆRE NORSK I DANMARK!!
Klem fra Liv