onsdag 6. januar 2010

MIDT I SNØEN...

- o -


-
Som dette 'gressløk'skilt fra i sommer står vi også akkurat midt i snøen. Det er så fristende å tenke på sommer og varme, og virkelig lenges etter å ha det varmt nok til å gå barbeint igjen.... men på sånn en fantastisk flott dag som idag - med knistrende frisk luft og den høyeste av himler - må vi ikke glemme å nyte nået. Det er SÅ kaldt og upraktisk med snø, men det gir os også noen sjeldne og flotte naturopplevelser. Jeg har vært ute idag, og jeg har gått og sugd til meg alle disse sanseinntrykkene - for rett besett, mange vintrer er grå og våte. Husker dere siste år? :-)
-
Jeg har nå gått igang med de innledende 'øvelser' til den kommende vårkolleksjon i Skulehuset.
Dvs å zig-zagge all stoff for deretter å vaske det - kan ikke ha at klærne krymper etter salg!
-
Viser her lidt av den fargeskala vi kommer til å bruke - dette er så for voksenklærne (les:damer) - Marit tar seg av barneklærne, viss ikke jeg stresser henne for mye :-)

Jeg har en del bøker i mine bokskap, men også temmelig mye stoff - tenker jeg her finner noe interessant å kante og fiffe opp med...



Jeg har samlet en del blonder i ett gammelt minidrivhus, som jeg for nylig fannt på en bruktbutikk - jeg er en stor fan av, at man kan se og nyte de fine materialer, også mens de venter på å bli brukt. En del av disse blir helt sikkert brukt på klærne mine...






Og som det ses, har jeg visst knapper nok....
(Måtte bare vise min nye knappekasse - en sand fryd for øyet og min kontrolfrik-sjel.)




Her måtte jeg ta en pause i al zig-zaggingen, da Sjefen komm opp og ville ha oppmerksomhet. Han har været med i syinga siden 'barn' og elsker durringa av maskinen. Problemet er bare, at jeg sjeldent kan komme til å sy, med ham liggende dér.... ellers kan han bokstavelig talt få ørene i maskinen hen ad veien :-)
Men av og til er det veldig bra å bli minnet om det nære, og derfor ta en pause og stikke næsen ned i en god og varm kattepels, og lytte til durringa hans....



Ups! Han oppdagte at jeg fotograferte...!


I kveld vil jeg sy den bestilte selskapsveske - stoffene er klippt!
Og imorra skal jeg ha Scrappedag med noen veldig søte og kreative jenter!
Gleder meg allerede!

1 kommentar:

Janne i Fagerlia sa...

Ble imponert over knappeskrinet ditt. For en orden du har i sysakene dine. Vi får vel se vesken når den er ferdig....