lørdag 2. januar 2010

EN FLOTT START PÅ NYÅRET.

- o -

Som tidligere lovet vil jeg nå vise kjolen jeg designet og sydde til Olaug Ordfører. Desverre var jeg så opptatt av problemer med min beste symaskin - som selvfølgelig sku streike i siste minutt - at jeg heilt glemte å ta de vanlige fotos, når 'verket' er ferdig...
-
Ettersom kjolen sku brukes til Nyttårsmottakelsen d. 1-1-2010 - altså igår - ønsket OO at den ble mørk og enkel, hvilket jo ikke ligner henne. Men kjolen sku være bittelitt høytidelig og ku brukes med borgmesterkjedet på.
-
Da valgte jeg en crashed koksgrå taft, og lagde underskjørtet for seg, så kjolen også ku brukes som tunika over leggings eller lignende.



Her er kjolen på busten, dog uten ermer og sidesøm, og venter på prøving. Nærbildet under viser at selve 'bryststykket' er quiltet m blonde i kantene.



Her er så Olaug & Co på selve Nyttårsmottakelsen, hvor hun iøvrig ga en utrolig flott og inspirerende tale. Hele 'showet' var flott med bl.a. gåsehudsgivende sang, og priser til gode kjente...



Da ble jeg ferdig med oppgavene for 2009 - i siste liten! Jeg har en liten ting først på lista for 2010, en selskapsveske som er bestillt, men etter den går jeg i gang med Den Store Vårkolleksjon - hehehe... gleder meg veldig til å la inspirasjonen råde fullkomment og ha fingrene i sommerstoffer, blonder, bånd og hva jeg ellers finner på. Satser på å sy i forskellige størrelser, så de fleste blir fornøyde, men stadi kun EN av hver - det er mitt konsept!

Stoffene blir for det meste i lin, i duse farger med romantiske detaljer. Klær jeg selv ville gå med... :-)

- o -


Jeg har nå i flere dager hatt utsikt til den flotteste fullmåne, og har prøvd å ta mange bilder av den, men det strekker mitt kamera altså ikke til...
Men man får da en følelse av stemningen... :-)


Ha ett fantastisk 2010!

1 kommentar:

Janne i Fagerlia sa...

For en ære å få sy kjole til selveste fru ordfører. Flott stoff med fine sydde detaljer. Blir spennende å se hva du syr til din vår kolleksjon.