mandag 25. januar 2010

KURVER OG VESKER.

-

-
Jeg er ikke den eneste her i huset, som syns det stadig er for kaldt til alt for mye utendørs-aktivitet - jentepusene mine nyter også helst utsikten innefra.
-
I siste innlegg fortalte jeg, at jeg var gått igang med noen små kurver, evt til påskesnop eller en liten present. Og her ser du noen av dei, jeg har fått laget. (Disse er etter min egen sjablong.)
All denne papirhobby krever etterhånden god lagringsplass :-) Monstro vi snart flyter over?
-



Jeg har brukt Distress Crackle Paint (Clear) på selve bildene, så de får en riktig lekker effekt.
Takk for tipset, Gitte!








Neste prosjekt er papirvesker - kan også lages med hank øverst, eller som ryggsekk med to stropper på baksiden. Jeg har valgt den enkle modell heilt uten, for den syns jeg best om. Sjablongen er fra Karen Marie Klip.

Den første veske er til ett barn...




...denne neste er evt. til en voksen og feminin 'quinde'...




Igår kveld var jeg så sliten, at jeg ikke orket å sy - istedet fikk jeg klippet ut en masse vesker og samlet dei, så de er klar til pynting. Disse veskene er rett store, så de kan romme en del.
Her henger de pent på rekke og venter på min inspirasjon...


Det ble også til noen søte små papp-esker, dekorert i vintage-stil.... De ligger så pent og roligt her, side om side med Mille.
PS: eskene er små - det er min katt som er litt tykk :-)

Selve eskene er først malt med interiørmaling, så duppet med litt Dabber i perlemor og så stempelsverte på kantene tilsist... Har også brukt litt Distress Crackle Paint hist og her.














Det var allt for denne gang!
Håper jeg får sydd noe idag, så det blir fler klær å vise frem på sidene mine.
Ha det bra inntil neste gang!

5 kommentarer:

Minka sa...

Nydelige, ska si du er produktiv...Vakke lite heller. Og for noen herlige pusekatter, våres er heller ikke så veldig glad i kulden ute, og har sovet inne sia romjula...

Janne i Fagerlia sa...

Trøste og bære, du kan umulig være så veldig sliten, slik som du produserer. Alt du lager er kjempenydelig. Crackle Paint skal jammen jeg også prøve. Høres spennende ut.

Grip dagen sa...

Du store min. Hva mer kan jeg vel si...!?
Kan tro utstillingen kommer til å bli fristende for kundene som kommer innom!

Jeg har ryddet plass oppå noen garderobeskap. Det skal bli lageret mitt. Må få unna de ferdige tingene, slik at jeg blir fistet til å lage mer.

Ikveld skal jeg i forening. Pleier da kle meg fint og ha med håndarbeid som jeg koser meg med. Men ikveld skal vi være i en lavo i skogen på Varhaug! Det blir en spesiell opplevelse! Har laget lysestaker av syltetøyglass og ståltråd til å henge i taket. Må jo ha med en nyttig gave...

Klem Marit

Snuskebassa sa...

Hei, så kjekt at du har begynt å blogge!
Jeg har lagt meg til som følger og gleder meg til å følge deg.
Hilsen Liv, en av Løe-damene :-)

Unni sa...

HEI HELLE!!!

Åååå så kjekt å "se" deg. Kjekt å finne deg her inne, ska legge deg t min bloggliste så eg kan følge med deg :D Og se på alt d fine du lager :o)

Stor klem fra Unni