lørdag 16. januar 2010

FULL SVING I SYMASKINEN!

-
De siste dagene har det gått så det suser med kreativiteten! På tross av mine kroniske smerter har både 'systue' og 'scrapperom' vært i full bruk, og det flyter over med materialer og stoff! Herlig!
Først nå oppdager jeg hvor hvilken utrolig frihet jeg har, når jeg designer og syr til hvemsomhelst.
Jeg kan velge fritt i størrelser, og lade fantasien råde 100%... det er faktisk utrolig moro, og så deilig hele tiden å ha prosjekter i gang og på vent. Før i tiden har jeg sydd til meg selv og på bestilling - dette er en heilt ny opplevelse.
-
Tror bestemt ikke det er siste gang UNIKA Design (meg) lager en hel ny kolleksjon...
-
Selvom jeg har besluttet ikke å vise alt som kommer til våren, kan jeg jo allikevel ikke dy meg.
Har nettopp sydd et lekkert linskjørt m blonde på og kantet med lyslilla petitfleurs-stoff. Det er lommer, tittekanter og innersiden av linning i samme stoff. Har også planlagt en kort jakke til skjørtet.
Vår og sommer - bare komm an!





På scrappefronten har jeg holdt på med flere gaveesker med matchende tags - stadig i vintagestilen, men med vårlige toner..
Den store boks til venstre skal fylles med scrappeting til Skulehuset - det er en støvleeske jeg har dekorert, så tingene kan oppbevares standsmessig :-)










Jeg er meget betatt av de gamle franske vinger man kan være heldig å få tak i - har her laget min egen variasjon i liten skala, i kraftig dekorpapp og med oppheng av rusten ståltråd.







Nå er klokken mange, og jeg burde være trøtt - men sånn er det mange ganger når idéene bobler over og hjernen ikke vil koble fra.
Her til kvelds har jeg begynnt på en jakke, som skal matche kjolen jeg sydde først.
Det er så morsomt at jeg starter med en plan og mens jeg holder på, finner jeg gjerne på nye ting - men det er vel også det, som gjør mitt design til nettopp mitt design :-)
Håper dere også liker det, både nye og gamle kunder...

Ha en deilig helg!

3 kommentarer:

Guttemamma sa...

Herlig inspirerende innlegg,her var det syglede ja!! Skjørtet er kjempefint!!
Anette:)

Janne i Fagerlia sa...

Så trivelig å komme innom her og se din kreativitet boble. Nydelig skjørt du har sydd, likte stoffene dine svært godt. Kortene var også nyyyydelige....

Grip dagen sa...

Så spennende å se. Skjørtet er bare lekkert!

Jeg ble endelig ferdig med mitt lille ballongskjørt. Ikke vanskelig å sy. Men når det kommer til vrenging gjennom fôret, gikk jeg på en smell. Hele skjørtet ble til et 8-tall...
Jeg gjorde samme feil 2 ganger før jeg forstod poenget... Kipt å rekke opp når jeg har sydd, sikk-sakket og renklippet hele greia... Huff.

Nå har vi nettopp kommet hjem fra vinseminar. Har vært der hele dagen, dvs INGEN håndarbeid idag. Skal stå tildlig opp i morra og få sveivet igang symaskinen da.
Jeg må virkelig stå på frem til åpningnen!

Ha det godt da. Sees snart.
Klem Marit